اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

آلودگی هوای تهران یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم پایتخت است به طوری‌که مردم عادی نیز برای سنجش میزان آلودگی چشم به برج میلاد و کوه‌ها شمال شهر می‌دوزند تا از این طریق بتوانند میزان آلودگی را بررسی کنند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران(econews.ir)، هوای تهران که در هفته‌ اخیر و هم‌چنین طی دو روز گذشته بیشترین میزان آلودگی را داشت سبب شد که مسوولان محیط زیست تهران و نیز کارگروه کمیته اضطرار را به صرافت تعطیلی مدارس، طرح زوج و فرد از درب منزل و هم‌چنین ممنوعیت فعالیت واحدهای تولیدی، شن، ماسه، بتن و آسفالت تا اطلاع ثانوی بیاندازد.
کارهایی که هرچند تا حدودی برخی از کارشناسان را راضی نگه داشت اما با اعلام ادامه آلودگی پایدار تا روز یکشنبه عملا نشان داد که هوای پایتحت تا پاک بودن نیازمند دستورات اساسی و یک عزم راسخ از سوی مسوولان و مردم است.

چندی پیش محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان این‌که در سال گذشته 3 هزار نفر بر اثر آلودگی در تهران جان خود را از دست دادند تصریح کرد: مردم نیاز به آب و هوای سالم دارند در صورتی که هوای آلوده تهران، زندگی سالم را از شهروندان تهرانی گرفته است.
به اعتقاد این عضو شورای شهر هر چند موفقیت‌هایی از جمله کاهش گازهای آلاینده مانند سرب را شاهد بودیم اما مدام باید بدانیم که وقتی از عزم ملی صحبت می‌کنیم باید یک همت ملی نیز در این زمینه وجود داشته باشد.
وی همچنین با انتقاد از عدم اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا ، عدم استانداردسازی تولید سوخت و ساخت خودروی غیر استاندارد را یکی از دلایل افزایش آلودگی‌ها می‌داند.
با وجود آن‌که قرار بود از سال 91 بنزین با استاندارد یورو 4 و از سال 92 نیز با استاندارد یورو 5 ارائه شود و همچنین قرار بود تولید خودروهای داخلی بر مبنای استاندارهای جهانی صورت گیرد، خودروهای فرسوده از رده خارج گردند و تجهیزات فنی و کاتالیست تاکسی‌ها تعویض شوند اما متاسفانه هیچ‌کدام از این امور تاکنون محقق نشده و باید دید مسوولان محیط زیست چه اقداماتی را برای کاهش آلودگی شهر انجام خواهند داد.

تاریخ خبر: 05/10/1392


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 29 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.